GRZEŚ WYŻYKOWSKI I UNDECYMET — „Zakochali się”, „Z tamtej strony wody”, „Tam za Warszawą”, „Na Podolu”, A w Toruniu”, „Idźże zimo”, „Tam za rzeką, tam za miedzą, w gaiku”

© Grześ Wyrzykowski i Undecymet, fot. Marta Smerecka

Na repertuar koncertu złożą się oryginalne pieśni ludowe, pochodzące ze zbiorów Oskara Kolberga w opracowaniu lidera projektu, a także napisane przez Grzesia Wyżykowskiego pieśń Idźże zimo oraz trzyczęściowy utwór inspirowany polską muzyką tradycyjną Tam za rzeką, tam za miedzą, w gaiku. Projekt łączy w sobie myśl jazzową, awangardową i tradycyjną. Podobnie do amerykańskich jazzmanów, którzy inspirowali się muzyką gospel, w tym projekcie Grześ Wyżykowski sięga do swoich etnicznych źródeł muzycznych — polskich pieśni ludowych. Trudno mówić o konkretnym gatunku, w który wpisywać miałby się Undecymet, mieszają się tu bowiem rozmaite inspiracje — od wszelkich odmian jazzu przez kościelną muzykę modalną, barokowy kontrapunkt po plamę barwną impresjonizmu czy kontrastowość ekspresjonizmu. Wszystko to ma na celu wysunięcie na pierwszy plan tego, co w muzyce najważniejsze — historie, emocje, obrazy. Niezależnie od perspektywy, z której spojrzymy na projekt, zawsze pojawi się element zaskakujący w odniesieniu do narzuconej konwencji. W kontekście zespołu jazzowego niestandardowym będzie instrumentarium, z punktu widzenia muzyki folkowej — brzmienie i harmonika.

Część I. Pieśni: Zakochali się, Z tamtej strony wody, Tam za Warszawą, Na Podolu, A w Toruniu — ze zbiorów Oskara Kolberga (z lat 1839–1857), oprac. Grześ Wyżykowski; Idźże zimo — sł., muz. Grześ Wyżykowski (2018)
Część II. Tam za rzeką, tam za miedzą, w gaiku — sł., muz. Grześ Wyżykowski (2018)

ZNAJDŹ W PROGRAMIE
11.11.2018 | NIEDZIELA | 19:00 | GRZEŚ WYŻYKOWSKI I UNDECYMET

PRZECZYTAJ ARTYKUŁ O WYKONAWCACH
GRZEŚ WYŻYKOWSKI I UNDECYMET



www.facebook.com/undecymet